آلودگی روی شیشه خودرو را چگونه پاک کنیم؟

آلودگی روی شیشه خودرو
راهنمای مقاله

 

تمیز کردن شیشه های خودرو دغدغه ی بزرگ بسیاری از اشخاصی است که هر روزه با خودروی شخصی خودشان مشغول به کار هستند و یا به طور روزمره از آن استفاده می‌کنند.ابتدا با جنس شیشه های خودروآشنا شویم و سپس به روش های مختلف تمیز کردن آنها می پردازیم. جنس شیشه های جلوی خودرو از جنس لمینیت می باشد. درون شیشه های جلوی خودرو یک فیلم که جنس آن از پلاستیک می باشد و نام ان پی وی بی (pvb) می باشد، وجود دارد که در دو طرف آن دو لایه از شیشه تعبیه شده است.

شیشه های عقب و بغل خودرو در دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می‌شود که نحوه ساخت آن به این صورت است که در کارخانه عملیات برشکاری بر روی آن انجام میشود و سپس آن را در دمای 600 درجه سانتی گراد داغ میکنند. که این عملیات باعث می شود که شیشه های خودرو به صورت کاملا سطحی استحکام پیدا کنند.

شیشه های خودرو مخصوصا شیشه جلو و عقب در ظاهر و زیبایی خودرو یکی از کلیدی ترین موارد هستند. از آن مهم تر گرد و خاک، دوده ی بنزین و گازوییل، فضولات پرندگان و برگ درختان روی شیشه های جلو و عقب خودرو دید راننده را مختل می کنند. خوشبختانه تکنیک ها و محصولات زیادی برای تمیز کردن شیشه  خودرو وجود دارند که ما در این مقاله می خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم.

تمیز کردن شیشه ها با شیشه شوی ها:

آمونیاک در اکثر ماده های شیشه شوی وجود دارد که بهترین راه حل برای از بین بردن لکه های چربی و سایر موارد کثیفی است که روی شیشه های خودرو ایجاد می شود.

 

تمیز کردن لکه ی رنگ روی شیشه های خودرو

یکی از تمیز کننده های قوی شیشه خودرو” تینر” است. ابتدا مقدار کمی تینر را بر روی یک دستمال و یا پارچه ی نخی آغشته میکنیم و سپس به صورت دوار پارچه را حرکت می دهیم.

پس از پاکسازی کامل و از بین رفتن کامل رنگ، با پارچه نمناک شده با آب سطح مورد نظر را تمیز کنید تا براقیت حاصل شود.برای پاک کردن لکه های جزئی هیچ وقت از تینر استفاده نکنید.

پاک کردن لکه ی برچسب روی شیشه خودرو

کسانی که خودروی نو خریده اند حتما با این موضوع به نوعی مواجه شده اند. خودرو های خارج شده از کارخانه شامل برچسب های بسیار زیادی می باشند مخصوص شیشه های جلو خودرو.

برای برداشتن این برچسب کمی روغن را به انگشتان اشاره آغشته می کنیم و از یک گوشه آرام آرام آن را از سطح شیشه ماشین جدا می کنیم، برای پاکسازی کامل چسب به جای مانده از یک لاک پاک کن یا استون استفاده میکنیم.

تمیز کردن لکه گل روی شیشه های خودرو

لکه ی گل بدترین نوع لکه ها بر روی شیشه های خودرو می باشند، خصوصا هنگامی که از یک سفر طولانی مدت به منزل بازگشته اید و قصد شستن خودرو خود را در منزل دارید و مواد خاصی در منزلتان وجود ندارد.

در چنین مواقعی کافی است ابتدا با پارچه ی نمناک مقدار گل های برجسته شده روی شیشه ی خودرو را بردارید و سپس به تمیزکردن شیشه های خودرو با مواد شوینده بپردازید.

ابتدا با اسفنج و ترکیب مایع ظرفشویی و آب بر روی سطح کف ایجاد کنید و پس از چند دقیقه به شستن شیشه ها بپردازید. هیچگاه شیلنگ آب را به طور مستقیم و با سرعت زیاد بر روی شیشه ها فشار ندهید. زیرا باعث ترک برداشتن شیشه ها میشود.

سرعت شیر آب را کم کنید و با دستمال از گوشه ها شروع کنید تا به انتها برسید تا سطح کاملا پاک شود پس از اتمام کار با دستمالی خشک شیشه های ماشین را خشک کنید و سپس با روزنامه و شیشه شور شیشه ها را برق بیندازید.

تمیز کردن لکه ریز و خشک شده آب روی شیشه های خودرو

این لکه ها پس از بارندگی بر روی شیشه ها بر جای می ‌مانند.این لکه ها اگر در طولانی مدت بر روی سطح باقی بمانند ، بعدها هنگام پاک سازی شیشه ها به سختی جدا می‌گردند.

برای پاکسازی این نوع لکه ها کافی است یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان الکل و مقداری آب گرم مخلوط کنید.این مواد را داخل ظرف اسپری شیشه شوری که قابل استفاده نیست بریزید و سپس آن را بر روی سطح شیشه ها اسپری کنید.از خشک بودن و تمیز کردن شیشه های خودرو قبل ازاسپری کردن مطمئن شوید. پس ازاسپری، با یک دستمال خشک لکه ها را از روی شیشه های خودرو پاک کنید. سپس در پایان کار با یک دستمال نخی تمیز شیشه های خودرو را کامل پاک کنید.

 

بهترین راه حل برای از بین بردن لکه های آب استفاده از خمير کلی می باشد.این خمیر بدون آسیب رساندن وایجاد خطوط سطحی بر روی شیشه ها تمامی لکه ها و رد آب را از بین می برد.

هم چنین برای از بین بردن رد و خطوط روی شیشه ها و شفاف کردن آنها می توان از پولیش شیشه استفاده کرد.این پولیش را می توانید با دست و یا با دستگاه پولیش استفاده کنید اما توجه داشته باشید که سرعت چرخش دستگاه پایین باشد.

پس از پولیشکاری شیشه های خودرو بهتر است از واکس و یا سرامیک مناسب برای شیشه ها استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به آموزش تمیز کردن شیشه های خودرو در برخورد با انواع لکه ها و همچنین به از بین بردن خط و خش از شیشه های خودرو پرداختیم.بهتر است که مراقبت های لازم را از شیشه های خودرو را به کار ببرید تا شیشه های خودرو دچار آلودگی های عمیق و انواع خط و خش ها نشوند تا مجبور به پرداخت هزینه های تعویض شیشه نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار