تکنیک های صافکاری خودرو

راهنمای مقاله

به صورت کلی، تکنیک های صافکاری خودرو به دو روش صافکاری بی‌رنگ و صافکاری با رنگ تقسیم می‌شود. در گذشته، صافکاری تنها با ابزارهای دستی و سنتی انجام می‌شد، اما امروزه با پیشرفت و توسعه ابزارهای گوناگون، روش‌های جدیدتری جایگزین روش های سنتی شد.

استفاده از روش های پیشرفته صافکاری ،اکنون بهترین روش برای جلوگیری از افت قیمت خودرو محسوب می شود.

در دهه ی اخیر صافکاری با تجهیزات تخصصی و پیشرفته و روش های جدید و مدرن تقریبا جای صافکاری با روش های سنتی را گرفته است.
استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش های مدرن توسط متخصصین صافکاری توانسته است چالش ترمیم بدنه خودرو بدون افت قیمت ماشین مخصوصا خودروهای لوکس را برطرف کند.

صافکاری مدرن

صافکاری با روش های مدرن که توانسته است جای صافکاری با روش های سنتی را بگیرد به این صورت است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز ، بسیاری از آسیب های بدنه خودرو را بدون اینکه نیازی به نقاش و رنگ بدنه باشد،

از بین ببرد.این روش صافکاری که به صافکاری PDR مشهور است باید توسط متخصص و با تجهيزات پیشرفته و ابزار مخصوص انجام شود.

هم چنین صافکاری مدرن یا PDR نسبت به روش های سنتی هم در زمان کمتری انجام می شود و هم قیمت مناسب تری دارد. خدمات صافکاری PDR در تهران توسط متخصصین نوین کار با بهترین کیفیت انجام می شود.

صافکاری با ساکشن

استفاده از دستگاه مکش می تواند صافکاری بدنه خودرو را زمانی که به صورت یک فرورفتگی است ،در سریع ترین حالت ممکن انجام دهد به این صورت که دستگاه مکش یا همان تلمبه را روی قسمت مدنظر گذاشته و به سمت بیرون می کشند.

صافکاری با چسب

در روش صافکاری خودرو با چسب که یکی از جدیدترین روش های صافکاری است ،از چسب های حرارتی و لیبل مخصوص استفاده می شود.این نوع صافکاری نیاز به تخصص بالا دارد و حتما باید توسط متخصص انجام شود.

صافکاری با میله PDR

در این روش که یکی از محبوب ترین تکنیک های صافکاری خودرو به صورت مدرن می باشد،میله های مختلفی با اندازه های مختلف و سری های متفاوت استفاده می شود که با توجه به هرقسمت بدنه خودرو، سری های مختلف با اندازه های مختلف دارد که با توجه به عمق و اندازه و محل آسیب ،متخصص از میله با سری مخصوص استفاده می کند.

صافکاری به روش ليزر

یکی دیگر از تکنیک های صافکاری خودرو به صورت مدرن ،صافکاری با لیزر است که چون در این روش به بدنه خودرو و رنگ آن آسیبی وارد نمی شود ،این روش جزو صافکاری های بدون رنگ محسوب می شود.

در این روش از دستگاه های لیزر مخصوص با درجه بندی قدرت متفاوت استفاده می شود که با تابيده شدن اشعه ليزر به قسمت مورد نظر بدنه فلزی خودرو ترميم می شود.

 صافکاری با دستگاه های مغناطیسی

استفاده از دستگاه های مغناطیسی نیز یکی دیگر از روش های مدرن صافکاری است که در این روش از امواج الکتریکی استفاده می شود.

صافکاری PDR

در واقع همه ی روش های صافکاریی بدون رنگ من جمله روش های بالا ،جزو صافکاری PDR محسوب می شود.صافکاری که با استفاده از تجهیزات مخصوص و توسط متخصص بدون آسیب زدن به رنگ بدنه خودرو انجام می شود.

معروف ترین ابزارهایی که در صافکاری مدرن استفاده می شود عبارتند از :

  1. تگرگ کش
  2. میله صافکاری
  3. دستگاه صافکاری
  4. نیش گیر
  5. هولدر

تمامی این ابزارها برای بخش خاصی از خودرو تعبیه شده است.

صافکاری مدرن با استفاده از این دستگاه ها مزایای زیادی دارد از جمله هزینه کمتر ، انجام در زمان کمتر،عدم آسیب به رنگ بدنه خودرو و در نهايت کیفیت بهتر خدمات ارایه شده.

ما در مجموعه خودرویی نوین کار هنگام ارایه خدمات دیتیلنگ خودرو، ابتدا به ترمیم آسیب دیدگی‌های جزئی و سطحی بدنه خودرو می پردازیم و با استفاده از تکنیک های صافکاری خودرو به صورت مدرن و پیشرفته، بدون رنگ و آسیب دیدگی، این خدمات را رایه می دهیم.

دارندگان خودروهای لوکس و مدل بالا می‌توانند برای بهره مندی از چنین خدماتی به مجموعه خدمات نوین کار مراجعه کنند چرا که در مجموعه ما خدمات توسط متخصص با مهارت بالاانجام می شود وهم چنین  دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام دیتیلینگ خودرو می باشد.

گاهی نیاز است بعد از انجام صافکاری Pdr بدنه ترمیم شده خودرو، نقاشی شودو یا با استفاده از واکس و پولیش، رنگ بدنه خودرو ترميم شود. در چنین مواقعی تجربه و تخصص مراکز خدمات دیتیلینگ خیال شما را از کیفیت انجام خدماتی که در نظر دارید آسوده خواهند کرد.

مهمترین نکته در دریافت خدمات دیتیلینگ خودرو، ترمیم بدنه خودرو و آسیب دیدگی‌های مربوط به بدنه و رنگ آن است. بنابراین توصیه می‌شود برای بهره مندی از خدمات با کیفیت در این زمینه حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار