آشنایی صفر تا صد با مراحل نقاشی خودرو

نقاشی خودرو
راهنمای مقاله

از  تخصصی ترین کارهایی است که روی بدنه آسیب دیده خودرو انجام می شود تا آسیب های بدنه خودرو ترمیم شود نقاشی بدنه یا صافکاری بدنه می باشد که برای این کار ابتدا شکستگی ، ترک ها ، خراش ها و به طور کلی پستی و بلندی های روی بدنه از بین برده می شود تا نتیجه ی درست و مورد قبولی بعد از آن صورت پذیرد.انجام درست مرحله بتونه کاری و از بین بردن نقص های موجود روی بدنه خودرو در کلیه خودرو ها به خصوص خودرو های لوکس بسیار حائز اهمیت است.

بهترین رنگ برای خودرو چه نوع رنگی است؟

در حال حاضر برای نقاش خودرو از انواع مختلفی از رنگ ها استفاده می شود که هرکدام دارای ساختار خاصی هستند اما معروف ترین و بهترین آن رنگ اورتان است که ماندگاری بالایی دارد و تا ۱۰ سال می تواند کیفیت خود را حفظ کند.

انواع صافکاری با رنگ یا در واقع نقاش بدنه خودرو عبارتند از:

  • لیسه کشی
  • خش گیری
  • لکه گیری
  • رفع مات رنگ بدنه بدون نقاشی
  • رنگ‌آمیزی جزئی و کلی

مراحل صافکاری با رنگ یا در واقع نقاشی بدنه خودرو

مراحل صافکاری با رنگ یا در واقع نقاشی بدنه خودرو عبارتند از:

    چربی زدایی یا فسفاته کردن:

    پس از اینکه بدنه ماشين جوش داده می شود آن را به اتق نقاشی می برند و در این قسمت چون بدنه خودرو دارای ناخالصی هایی مثل چربی و گریس می باشد که باعث چسبندگی رنگ می شود، در نتیجه از چربی زدا برای از بین بردن چسبندگی استفاده می شود.

    آسترکردن خودرو:

    درزگیری بدنه خودرو:

    در این مرحله تمامی درزها و منافذ موجود در بدنه درزگیری یا به اصطلاح سیلرکاری می شود تا از ورود گرد و غبار به داخل خودرو جلوگیری شود.

    قیرپاشی بدنه خودرو:

    این مرحله مخصوص قسمت های زیرین خودرو می باشد مثل زیر گلگیرهای عقب و جلو و یا زیر پدال که بیشتر در معرض گل و لای هستند.

    در مرحله بعد ابتدا کل سطح خودرو تميز می شود و سپس به داخل اتاق اسپری رفته و کل بدنه خودرو أستر کشی می شود.پس از مرحله آسترکشی ،برای این زرات گرد و غبار یا آشغال هایی که به سطح بدنه چسبیده است از بین برود وسطح بدنه یک دور کامل سمباده کشی می شود.این مرحله باعث می شود تا رنگ بهتر به بدنه ماشین بچسبد.

    در مرحله آخر رنگ نهایی خودرو داخل اتاق پاشش رنگ بر روی بدنه اسپری می شود و پس از آن برای پخته شدن رنگ وارد کوره می شود.پس از خشک شدن کامل بدنه خودرو ،آن را به قسمت پولیش برده و بدنه خودرو کامل پولیش می شود و سپس برای رفع نواقص احتمالی و کنترل کیفیت ،به بخش مونتاژ منتقل می شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مقالات نوین کار