کیلر رنگ خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

کیلر رنگ خودرو
راهنمای مقاله

کیلر رنگ خودرو باعث رفع ماتی و کدری رنگ نهایی خودرو می شود.کیلر در واقع یکی از راه های ترمیم و محافظت بيشتر از رنگ بدنه خودرو می شود. کیلر روی لایه آستر و رنگ اصلی قرار می گیرد و آخرین لایه‌ی بدون رنگ و بدون پیگمنت روی بدنه خودرو است و همچنین ضخامت بسیار کمی دارد و ضخامت آن در خودروهای مختلف، متفاوت است و هم چنین در تمامی خودروها بسیار آسیب پذیر است پس برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو باید مراقبت های ویژه از آن کرد.

عوامل که می تواند کیلر را از بین ببرد عبارتند از :
آفتاب سوختگی وشكره درختان، فضولات پرنده ها و باران و مایعات اسیدی و کارواش با مواد شیمیایی غیر استاندارد شست و شوی غیر اصولی، از عوامل از بین برنده کیلر بدنه خودرو می باشد.

بهترین راه برای حفظ سلامت کیلر و رنگ بدنه خودرو

با استفاده از واکس پولیش و سرامیک پولیش و پوشش نانو سرامیک می توان از کلیر در برابر عوامل از بین برنده محافظت کرد.سرامیک، مقاومت رنگ خودرو را چندین برابر افزایش می دهد و اگر خط و خشی روی ماشین ظاهر شود به راحتی با دستمال پاک می شود. همچنین در مواردی که رنگ ماشینتان آسیب دیده باشد و خط و خش برداشته باشد، با پولیش از بین خواهد رفت.

انواع کیلر رنگ بدنه خودرو چیست؟

کیلر مورد استفاده بدنه خودرو به دو صورت اسپری و صنعتی است. نوع اسپری مقاومت پایین تری دارد و معمولا با شستشو از بین می رود اما نوع صنعتی که توسط افراد متخصص مورد استفاده قرار می گیرد حتی با ریختن بنزین و تینر نیز دچار آسیب نمی شود و به بهترین شکل باعث براقیت و شفافیت رنگ خودرو شما می شود.

کیلر زدن رنگ خودرو چگونه است؟

ابتدا محل مورد نظر را شسته و سپس حرارت می دهند و پس از آن محل حرارت داده شده را با سنباده می سایند و پس از چند مرتبه تکرار( معمولا ۳ الی ۴ مرتبه ) مرحله ساییدن با سمباده ، کیلر پاشی می کنند. از طرف دیگر چون کیلرپاشی خودروعملی حساسی است و ممکن است باعث افتان مرز بر روی رنگ خودرو شود و به اصطلاح دو رنگ شود ، متخصص ، تمامی محدوده بدنه خودرو را تا رسیدن به بخش مجزا از خودرو، کیلر می زنند یا اگر بخواه قسمتی از درب خودرو را کیلر بزند برای اینکه دچار دوگانگی نشود باید کل درب خودرو را کیلر بزند.

توجه داشته باشید که استفاده از کیلر مرغوب بسیار اهمیت دارد و در صورتی که از کیلر مرغوب استفاده نشود بعد از چند بار شست و شوی خودرو ،کیلر از بدنه جدا می شود و رنگ خودرو پوسته پوسته می شود،پس توجه داشته باشید که حتما این عمل باید توسط متخصص و با متریال مرغوب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار