معرفی بهترین نور دیتیلینگ خودرو | چرا نور خوب در دیتیلینگ مهم است؟

بهترین نور دیتیلینگ خودرو
راهنمای مقاله

دیتیلینگ خودروبه مجموعه مراحلی گفته می شود که در آن رنگ بدنه خودرو بازیابی وترمیم می‌شود وسپس بقیه خدمات زیبایی مثل سرامیک بدنه ویا کاور بدنه بر روی خودرو صورت می گیرد.

اما نورپردازی دیتیلینگ خودرو به این معناست که با استفاده از نور وچراغ مناسب، جزئیات وویژگی‌های بدنه خودرو برجسته می شود. در این نوع نورپردازی، تمرکز بر روی جزئیات ونمایش بهتر آنها می باشد وبرای انجام درست تمام مراحل، داشتن تصویری دقیق از وضعیت بدنه، رنگ، لکه‌ها وخط وخش ها مورد نیاز است. به همین دلیل، نور یکی از ابزارهای مهم در دیتیلینگ خودرو محسوب می‌شود.

جهت انجام دیتیلینگ خودرو، استفاده از چراغ‌های مناسب به تعداد لازم در دیوارها وسقف فضای دیتیلینگ ضروري است. چراغ ‌های خطی با شاخص نمود رنگ بالا، ابزارهای روشنایی مناسبی برای انجام کارهای تخصصی در محیط های دیتیلینگ خودرو به شمار می روند.

شما می توانید مشکلات رنگ بدنه خودرو از قبیل هولوگرام ‌ها وخط وخش ها را به راحتی تشخیص دهید و سپس نسبت به رفع عیوب و نواقص اقدام کنید.

نورهای دیتیلینگ که از آن‌ها برای بررسی بدنه خودرو استفاده می‌شود دارای تفاوت‌های اساسی با دیگر منابع روشنایی هستند.

در حقیقت دمای رنگ نور وهم چنین میزان خروجی نورهای دیتیلینگ با دیگر منابع نوری فرق دارد. رنگ نور مورد استفاده در فضای دیتیلینگ خودرو نیز از موارد بسیار مهم است. معمولا نور با کلوین رنگ 6000 بهترین انتخاب است. این باعث می‌شود نور به سمت رنگ آبی متمایل نشود و در عین حال به طیف رنگ زرد نزدیک نشود.

توجه به این موارد باعث می‌شود که رنگ نور، در تشخیص درست ايرادات بدنه خودرو و احیای رنگ بدنه خودرو موثر باشد.

انواع نور دیتیلینگ خودرو

انواع نورهای مورد استفاده در دیتیلینگ خودرو

چراغهای خطی

در صورتی که تمایل دارید نور کافی و مناسب را برای محل دیتیلینگ خودرو خود فراهم کنید، چراغ‌ های خطی  گزینه مناسبی برای این موضوع است و می توان آنها را به تعداد مناسب بر روی دیوارها و سقف محل مورد نظرخود نصب کنید.

چراغ ‌های خطی همان یا به اصطلاح چراغ های لاین به دلیل شاخص نمود رنگ بالا ابزارهایی بسیار مناسب و مفیدی برای انجام دیتیلینگ و احیای رنگ خودرو هستند. به همین دلیل است که این مدل چراغ ها در دیتیلینگ خودروها جزو موارد بسیار پر کاربرد محسوب می شوند.

یکی از مهمترین مزایا این چراغ‌ ها این است که قادر به نورپردازی کاملا یکنواخت بوده و هیچگونه سایه‌ای هم بر روی بدنه خودرو به وجود نمی‌آورند .

همان‌ طور که می‌ دانید در محیط‌ های دیتیلینگ به دلیل نوع فعالیت ‌هایی که انجام می شود، رطوبت و گرد و خاک زیادی وجود دارد، در نتیجه می توان یکی دیگر از ویژگی های این چراغ ها را مقاومت قابل توجه در برابر رطوبت و گرد و خاک  دانست و نکته آخری که باید  توجه داشت این است که  چراغ‌ های خطی طول عمر و دوام بالایی دارند پس می توان آنها را جزو دسته ی چراغ های مقرون به صرفه و اقتصادی قرار داد.

چراغهای ال ای دی بی سیم

از چراغ ‌های ال ای دی می توانید برای روشن کردن فضای داخلی خودرو و یا فضاهایی که شکل آن‌ها نامناسب بوده و یا نمی‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید،استفاده کنید.این چراغ ها به صورت بیسیم هستند و قابلیت شارژ شدن دارند و هم چنین باتری خور نیز هستند.

با این چراغ ها در مراحل دیتیلینگ خودرو می توانید کنترل بیشتری بر روی نور و تعیین جهت آن داشته باشید. چراغ‌های ال ای دی بی سیم این امکان را دارند که لومن و نور بسیار زیادی را به وجود آورند و هم چنین با به کارگیری این نوع چراغ ها می‌توانید محل هایی که دسترسی به آنها سخت است را به خوبی روشن کنید و به تمیزکاری آن بپردازید.

چراغهای ال ای دی قابل اتصال Hykolity

این نوع از چراغ‌ های ال ای دی انتخاب مناسبی برای استفاده در مراکز احیای رنگ ودیتیلینگ می باشند. یکی از مزیت های این چراغ ها این است که نصب آن‌ها نیازی به سیم کشی و یا برق رسانی ندارد.

این نوع چراغ ها را می توان به آسانی از سقف آویزان کرد و هم چنین قابلیت اتصال به همدیگر را نیز دارند. پس برای دیتیلینگ و احیای رنگ گزینه ای مناسب محسوب می‌شوند. این مدل چراغ ها را می‌توان به صورتی کاملا مستقیم بر روی خودرو قرار داد و از ویژگی ارتفاع قابل تنظیم آن‌ها نیز استفاده کرد .

چراغهای بارینا  LED Barrina

چرا‌غ‌های ال ای دی بارینا از جمله محصولات بسیار پر مصرف در مراکز دیتیلینگ و احیای رنگ خودروها هستند. این چراغ‌ها مزایای زیادی دارند که یکی از مهمترین مزایای آنها قیمت مناسب آن‌ها است.

چراغ‌های بارینای مخصوص دیتیلینگ، به سیم کشی خاصی هم نیاز ندارند. این چراغ ها را می‌توانید به راحتی به یک پریز برق دیواری وصل کنید و از آن‌ها استفاده کنید‌.هم چنین این چراغ‌ها امکان اتصال به یکدیگر را نیز دارند.

چراغهای تطبیق رنگ بدنه

چراغ های تطبیق رنگ بدنه خودرو این امکان رابه شما می دهند تا تمامی نواقص رنگی موجود بر روی بدنه خودرو را به خوبی مشاهده و بررسی کنید.

توجه داشته باشید که این چراغ ها قیمت بالایی دارند اما با توجه به کارایی و کیفیت ویژه‌ای که دارند، جزو محصولاتی مقرون به صرفه محسوب می شوند.

برند اسکن گریپ یکی از محبوب ترین چراغ ها در دسته چراغ های تطبیق رنگ است که قابلیت تنظیم نور را دارد و در واقع دارای تکنولوژی تطبیق رنگ داخلی است.


چراغهای سه پایه

یکی دیگر از معروف ترین و پرکاربردترین چراغ های مورد استفاده در مراکز دیتیلینگ و احیای رنگ خودروها ،چراغ‌های سه پایه یا چراغ‌ های نقطه‌ ای هستند.چراغ‌ های سه پایه ویژگی‌های مثبت زیادی دارند از جمله اینکه برای بررسی جزئیات رنگ و چک  کردن نواقص بدنه خودرو کارآمد و مناسب هستند و از سوی دیگر قیمت آن‌ها نیز نسبت به چراغ‌های تطبیق رنگ بدنه بسیار مناسب ‌تر و ارزانتر است. هم چنین با استفاده از این نوع چراغ ها می توانید تمرکز بسیار بیشتری را بر روی بدنه خودرو داشته باشید.

چراغ های بالای سر (head lamp)

تمیز کردن فضای داخلی خودرو ویا فضای داخلی موتور خودرو می تواند دشوار باشد زیرا هم زمان نگه داشتن چراغ و تمیز کردن خودرو کار سختی است. شما برای رفع این مشکل می‌توانید از هدلامپ استفاده کنید. یکی از ویژگی های هدلامپ ها قابلیت تنظیم رنگ ال ای دی است، بنابراین لازم نیست نگران رفع نقص یا روشن نبودن چراغ‌ها باشید. این چراغ ها همچنین به شما این امکان را می دهند که پرتو نور را متمرکز کنید واز آنها بدون دخالت دست استفاده کنید.

نورپردازی برای خودروهای تیره وروشن

قبل از خرید لامپ یا هر نوع روشنایی، یکی از فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید تعداد لومن (اندازه گیری خروجی نور) مورد نیاز شما است. برای خودروهای تیره ‌تر، بسیاری از افراد لامپ‌هایی را در محدوده 5000-6500 کلوین (اندازه‌گیری دمای نور) انتخاب می‌کنند، در حالی که در خودروهای با رنگ روشن‌تر لامپ هایی در محدوده 3000-4500 کلوین کفایت می کند. اگر نور شما خیلی روشن باشد جزئیات ریز را در خودروهای با رنگ روشن بهتر نشان می دهد، به همین دلیل است که چراغ‌ های تطبیق رنگ برای بررسی جزئیات بسیار پر کاربرد هستند.

نتیجه گیری

به طور کلی شمادر انتخاب چراغ ها، چندین گزینه دارید اما اگر فرد مبتدی هستید چند چراغ سه پایه تنها موردی است که برای احیای رنگ خودروتون احتیاج دارید اما اگر شما یک دیتیلر حرفه‌ای هستید، حتما نیاز به چراغ‌هایی با قابلیت تطبیق رنگ را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار