آشنایی با مزایای پولیش خودرو + چرا خودرو را پولیش کنیم؟

مزایای پولیش خودرو
راهنمای مقاله

شیوه های زیادی برای بازگرداندن درخشندگی و حفظ زیبایی رنگ بدنه خودرو داریم که یکی ازهمین شیوه ها، پولیش بدنه یا احیای رنگ بدنه خودرو می‌باشد. پولیش خودرو در تهران مانند هرخدمات دیگر دیتیلینگ خودرو، مزایا و معایب خود را دارد. در این مقاله برای شما مزایای پولیش خودرو را بررسی خواهیم کرد تا بدانید که پولیش چه مزیت هایی برای رنگ بدنه خودروی خواهد داشت و در چه شرایطی نیز می تواند مخرب باشد.

پولیش چیست؟

پولیش ماده ای غلیظ، دارای خاصیت سایندگی است که اگر روی بدنه خودرو قرار بگیرد همانند یک سمباده سطح خودرو را صیقل داده و آن را براق و درخشنده می کند. پولیش ها به سه صورت جامد، مایع و اسپری در بازار یافت می شوندکه اگر رنگ بدنه خودروی شما سالم باشد یا خطوط روی بدنه، خیلی زخیم نباشد می تواند تمامی آسیب ها را ترمیم کند.

پولیش چیست؟

اما این موضوع به این معنی نیست که هرگونه آسیب به بدنه خودرو را می توان با پولیش از بین برد. در برخی مواقع لازم است در کنار پولیش راهکار های دیگری نیز انجام شود تا به نتیجه دلخواه برسیم.
به طور کلی پولش ها مشکلاتی از قبیل خراش های سطحی، گرد و غبارهای معلق، سوختگی و رنگ پریدگی و یا اثرات ناشی از آفتاب را می توانند از بین ببرند. همچنین محافظ خوبی برای رنگ خودرو نیز محسوب می شوند.

انواع پولیش

پولیش ها به ۴ دسته تقسیم می شوند:

پولیش زبر

استفاده از این نوع پولیش ها برای زمانی است که خطوط و آسیب های روی بدنه عمیق است و بدنه خودرو نیاز به صیقل عمیق تری دارد. البته اکثر مواقع بعد از انجام اینگونه پولیش ها، بدنه خودرو کدر می شود و باید از پولیش نرم استفاده کرد.

پولیش تک مرحله ای

پولیش های تک مرحله ای می توانند همزمان هم خاصیت لایه برداری و هم براق کنندگی داشته باشند.در پولیش تک مرحله ای، لایه ای نازک از سطح رنگ بدنه برداشته می شود، که بر این اساس، خراش های سطحی از بین رفته و درخشندگی رنگ خودرو نیزتا حدودی برمیگردد.

پولیش های آنتی هولوگرام

در بعضی مواقع بعد از پولیش زبر روی بدنه هولوگرام هایی باقی می ماند که به وسیله این نوع پولیش از بین می رود. 

پولیش نرم

از پولیش های نرم در فرایند واکس بدنه خودرو استفاده می شود.

مزایای پولیش بدنه خودرو

با وجود این که استفاده از پولیش می تواند باعث درخشندگی رنگ بدنه خودرو شود اما استفاده بیش از حد از پولیش و یا استفاده اشتباه از آن می تواند به راحتی به بدنه خودرو آسیب بزند. اماتجربه ثابت کرده است که  مزیت های آن از معایب آن بیشتر است.

مزایای پولیش خودرو بدنه خودرو

ازبین بردن خراش های سطحی بدنه خودرو

استفاده از دستمال های نامناسب، شستشوهای غیر اصولی و سایشی که بر اثر حوادث اتفاق می افتد، باعث خراشیدگی بیرونی ترین لایه رنگ بدنه خودرو یا همان کیلر می شود. پولیش می تواند تمام این خطوط را ترمیم کند.اما در نظر داشته باشید که برای استفاده از پولیش های مختلف خودرو، ابتدا باید عمق خراش های روی بدنه سنجیده شود که معمولا این کار توسط دستگاه زخامت سنج صورت می گیرد. به طور کلی خطوطی که عمیق باشد، تنها با پولیش از بین نرفته و لیسه گیری یا نقاشی در اولویت است. اما پولیش می تواند برای خراش های سطحی بدنه مفید باشد. همچنین پولیش نباید بیش از اندازه لایه را از بین ببرد، در این صورت حتی اگر خراش موجود از بین برود، رنگ بدنه خودرو بسیار آسیب پذیر خواهد شد. 

پوشش دهنده عیوب رنگ بدنه خودرو

گاهی اوقات، بعد ازرنگ کردن بدنه، ناهمواری هایی روی سطح خودرو ایجاد می شود مثلا پس از رنگ آمیزی در هنگام خشک شدن به اصطلاح رنگ چکه می کند که یکی از مزایای پولیش خودرو این است که این ناهمواری ها را از بین برده و سطح صاف و صیقلی به بدنه خودرو می دهد.

از بین بردن لکه های روی بدنه

پولیش میتواند برطرف کننده لکه هایی باشد که به آسانی از بین نمی رود مثل لکه یا خطوط ناشی از برخورد سایر خودرو ها به بدنه خودرو شما. درنظر داشته باشیدکه پولیش پاک کننده نیست، اما می تواند باعث از بین رفتن این لکه ها شود.

احیای رنگ

هنگام پولیش زدن، واکس های مخصوصی روی بدنه مالیده می شود که باعث درخشندگی ظاهری خودرو می شود. همچنین پولیش می تواند درخشندگی را که بعد از سالها استفاده از خودرو از بین رفته بازیابی کند.

بهبود ارزش خودرو در هنگام فروش آن

همانطور که می دانید ظاهر کدر رنگ بدنه خودرو باعث افت ارزش و قیمت خودرو می شود بنابراین اگر قصد فروش خودرو خود را دارید، بهتر است با استفاده از پولیش و واکس های مخصوص، ظاهری درخشان تر و زیباتر به آن ببخشید تا ارزش واقعی آن مشخص شود.

معایب پولیش بدنه خودرو

مهمترین نکته که باید در نظر داشته باشید این است که از مواد مناسب پولیش و به صورت صحیح و اصولی استفاده کنید. اگر انجام پولیش غیر حرفه ای باشد، می تواند آسیب های جدی به بدنه وارد کند و این جز بزرگترین معایب آن محسوب می شود و هم چنین استفاده بیش از حد پولیش، با فواصل کم برای بدنه خودرو مخرب است. 

 همانطور که می دانید رنگ خودرو دارای روکش شفافی به نام کیلر است است که از آن در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند. گاهی استفاده از پولیش، کیلر را از بین می برد و بدنه خودرو را آسیب پذیرتر می کند. اما با رعایت نکاتی که گفته شد و همچنین استفاده از مواد مناسب و مرغوب می توان گفت پولیش هیچ آسیبی به بدنه خودرو شما وارد نخواهد کرد.

نکات مهم درباره پولیش بدنه خودرو

  • قبل از انجام پولیش، ابتدا به خوبی چگونگی انجام آن را آموزش ببینید زیرا استفاده نادرست از پولیش  باعث اسیب زیادی به خودرو می شود.
  • بعد از پولیش هر قسمت از خودرو، آن را با دستمال میکروفایبر پاک کنید تا از نتیجه کار مطمئن شوید.
  • برای دستیابی به نتیجه بهتر، از پدهای خاص، پولیش های چرخشی و مداری استفاده کنید.
  • برای احیای خودروهایی با رنگ متالیک  فرایند پولیش را با ظرافت بیشتری انجام دهید. زیرا داخل  کیلر های رنگ خودرو متالیک، اکلیل هایی وجود دارد  که به رنگ خودرو درخشندگی زیادی می دهد. آسیب دیدن  کیلرها  می تواند باعث از بین رفتن درخشندگی بدنه شود و همچنین رنگ خودرو آسیب پذیرتر می شود. 
  • اگر بار اولی است که از پولیش استفاده می کنید، ابتدا آن روی قسمتی از ماشین که در معرض دید نیست و ارزش زیادی ندارد امتحان کنید تا از واکنش رنگ بدنه خودرو خود نسبت به این مواد اطمینان حاصل کنید.
  • برای از بین خط و خش های  بدنه خودرو، درصورتی که خطوط ترمیم شدند دیگر به پولیش زدن ادامه ندهید تا به لایه های زیرین رنگ نرسید. زیرا در غیر این صورت قطعا به بدنه خودرو شما آسیب خواهید رسید.
  • قبل از انجام پولیش، بدنه خودرو را با دقت با آب و مواد شوینده بشویید تا هیچ گونه آثار آلودگی روی آن باقی نماند.
  • قبل از انجام پولیش، به وسیله ضخامت سنج عمق و ضخامت خراش های روی بدنه خودرو را بسنجید. شاید خراش ها تنها با پولیش از بین نرود.
  • اگر در نظر دارید تا فقط قسمتی از خودروی خود را پولیش بزنید، باید به وسیله چسب های ماسکه، ناحیه مورد نظر را از سایر نواحی جدا کنید تا ابزار پولیش متمرکز روی همان نقطه بوده و روی سایر قسمت ها کشیده نشود.
ماندگاری نتایج پولیش خودرو

ماندگاری نتایج پولیش خودرو چقدر است؟

وابسته به اینکه از چه موادی استفاده کرده اید و وابسته به شرایط نگهداری خودرو خود پولیش می تواند  ۶ ماه تا یک سال ماندگاری داشته باشد.اگر بعد از پولیش بدنه ،خودرو خود را سرامیک کنید این درخشش تا ۵ سال برای بدنه خودروی شما حفظ می شود.

نتیجه گیری

پولیش بدنه خودرو اگر در شرایط درست و به شیوه اصولی انجام شود و هنگام پولیش از واکس خودرو مخصوص و مناسب نیز استفاده شود، مزایای بسیاری خواهد اشت، به طوری که عمر و زیبایی رنگ بدنه خودرو شما را تا چندین سال افزایش می دهد. اما اگر با استفاده ازمواد نامناسب و روش غیر اصولی انجام شود، می تواند به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد کند.

ما در مجموعه خودرویی نوین کار این اطمینان را به شما می دهیم که خدمات احیای رنگ و در واقع همان پولیش توسط متخصصین حرفه ای و مواد مناسب و مرغوب انجام می گیرد. در نتیجه در نوین کار برای دریافت این خدمات ،منتظر شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار