نقاشی سپر خودرو و ترمیم رنگ آن چگونه انجام می‌شود؟

نقاشی سپر خودرو
راهنمای مقاله

سپر خودرو از اولین بخش هایی است که معمولا در تصادفات آسیب می بیند و اگر آسیب های وارد شده به سپر را در اسرع وقت بررسی و رفع نشود ، ممكن است به خیلی از بخش های داخلی خودرو که سپر از آن ها محافظت می کند نیز ، آسیب وارد شود. سپرها معمولا از جنس آلیاژ فلزی و پلاستیک و فیبرکربن هستند که باعث مقاومت سپر نسبت به رطوبت آب و آفتاب می شود. هم چنین ترکیب پلاستیک و فیبر کربن باعث انعطاف پذیری و ضربه گیری سپر خودرو می شود.

سپرهای پلاستیکی به ‌اندازه کافی مقاوم و انعطاف‌پذیر هستند تا در هنگام ضربه تغییر شکل دهند و سپس به حالت اولیه خود بازگردند ولی این موضوع در مورد رنگ آن‌ها صادق نیست و در بیشتر موارد رنگ سپر ماشین آسیب می بیند. تصادفات و یا سپر به سپر شدن در هنگام پارک خودرو از عوامل آسیب به رنگ سپر خودرو می باشند.

اولین قدم پس از اینکه برای سپر خودرو شما مشکلاتی ایجاد شد، مراجعه به یک مجموعه خودرویی حرفه ای و معتبر است تا در ابتدا تو رفتگی ، شکستگی و قر شدگی های سپر خودرو شما را برطرف کنند سپس در مرحله بعدی سراغ نقاشی سپر خودرو خود بروید.

صافکاری سپر خودرو چگونه انجام می شود؟

برای انجام صافکاری معمولا سپر از بدنه خودرو جدا می شود و به طور کلی صافکاری با استفاده از روش های متفاوتی انجام می شود. دستگاه مکش از رایج ترین تجهیزاتی است که نقاش برای صافکاری استفاده می کند.

در این روش، دستگاه بر روی قسمت های آسیب دیده قرار می گیرد وبا مکش آسیب ها و در واقع فرورفتگی پیش آمده برای سپر را برطرف می کند. اما حتما توجه داشته باشید که این کار باید توسط متخصص این کار صورت بگیرد چون در صورتی که به صورت درست و حرفه ای انجام نشود باعث ایجاد ناهمواری بر روی سپر می شود که قابل تعمیر نخواهد بود.

در مرحله بعد سپر خودرو بررسی می شود که نیاز به بتونه کاری و لیسه گیری دارد یا خیر که در صورتی که نیاز نداشته باشد، نقاش سراغ مرحله بعدی یعنی نقاشی سپر خودرو می رود.

تجهیزات لازم و ضروری برای رنگ کردن سپر خودرو

  1. پارچه تمیز
  2. پد ضربه
  3. حلال رنگ
  4. 4 یا 5 قوطی اسپری مخصوص
  5. چسب ماسکه
  6. بطری اسپری
  7. کاغذ سمباده
  8. رنگ بیس کت (رنگ پیش فرض) و تاپ کت
  9. رنگ ضدزنگ

مراحل ترمیم و نقاشی رنگ سپر

مرحله اول:

شست و شوی کامل سپر خودرو با اسفنج هست تا به طور کامل تمامی آلودگی ها و چربی هایی که بر روی سپر وجود دارد از بین برود در این مرحله می توان از حلال آماده سازی نیز برای از بین بردن  چربی یا کثیفی که ممکن است ایجاد شده باشد استفاده کنید و سپس سراغ خشک کردن آن با یک حوله و یا دستمال نرم بروید.

مرحله دوم:

جدا کردن سپر خودرو است که باید توجه داشته باشید که هرسپر توسط پیچ و مهره هایی متناسب با مدل خودرو متصل شده است و جای هرکدام متفاوت است و پس از جدا کردن هرکدام آن ها را در جای مناسب بگذارید تا گم نشوند و سپس سپر را نیز در مکانی خشک و گرم قرار دهید.

مرحله سوم:

در این مرحله محل آسیب دیده سپر را تا جایی که ممكن است سمباده با درجه سخت ۶۰ می زنید تا سطح سپر کاملا صاف و یکنواخت شود.

نکته ای که در این مرحله باید رعایت شود این است که فشاری که هنگام سمباده زدن به سپر وارد می شود باید از اول تا آخر یکنواخت و مداوم باشد تا سطح سپر به صورت یکنواخت صاف شود.

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم با استفاده از بتونه های مخصوص سپر شکاف و یا شکستگی های سطحی را پر کرده و سپس با سمباده با درجه سختی ۸۰ آن را مجدد صاف می کنید.

مرحله پنجم:

کل سپر در این مرحله مجدد سمباده زده می شود اما این بار با سمباده با درجه سختی ۱۲۰ این کار انجام می شود.

در پایان این مرحله سپر برای رنگ کردن آماده شده است.


مرحله ششم:


با استفاده از افشانه‌های ضد زنگ مخصوص رنگ سپر خودرو، سپر را رنگ کنید. از این ضد زنگ برای بهبود مراحل رنگ زنی بر روی سطوح فلزی استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که فاصله اسپری تا سپر خودرو بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر باید باشد وپس از آن ۸ ساعت برای خشک شدن کامل ضد زنگ صبر کنید.

سپس پس از خشک شدن کامل سپر آن را با سمباده با درجه سختی ۴۰۰ به صورت کامل مجدد سمباده بزنید.

برای سپر های پلاستیکی در این مرحله از بیس کت استفاده می شود. هنگامی که بیس کت یا رنگ پایه به صورت کامل خشک شد دولایه ،لایه شفاف با فاصله ۲۰ دقیقه روی سپر زده می شود و پس از گذشت حدود ۶ ساعت از خشک شدن لایه شفاف،سپر بر روی خودرو مجدد نصب میشود.

مرحله هفتم:

در این مرحله سپر را بارنگ خود متناسب با رنگ قبلی سپر رنگ کنید و پس از هربار رنگ زدن ۱۵ دقیقه صبر کنید تا رنگ خشک شود این کار باید به آرامی انجام شود زیرا  امکان دارد که نتیجه کار خوب از آب در نیاید و رنگ دچار حباب های ریز شود.

در مرحله آخر سطح سپر خودرو پولیش زده می شود و به خودرو متصل می شود.

آیا می توان بدون جدا کردن سپر آن را رنگ کرد؟

اگر سپر نیاز به صافکاری نداشته باشد و مهارت نقاش بسیار بالا باشد، بدون جداکردن سپر از بدنه خودرو می توان آن را نقاشی کرد.

نقاشی سپر خودرو چقدر طول می کشد؟

پاسخ به این سوال به نوع سپر، میزان آسیب و قسمت هایی که به رنگ نیاز دارند بستگی دارد. با این وجود نقاشی سپر خودرو می تواند بین یک هفته تا یک ماه زمان ببرد.

در نهايت ما این اطمینان را به شما می دهیم که مجموعه خودرویی نوین کار با داشتن سابقه طولانی در خدمات خودرویی از جمله نقاشی بدنه خودرو و نقاشی سپر خودرو با استفاده از جديد ترین روش ها و استفاده از بهترین متریال توسط متخصصين ماهر در این حوزه، تمامی این خدمات را در سریعترین زمان ممکن با کیفیت بالا و هزینه مناسب به شما ارایه می دهد.

2 نظر در “نقاشی سپر خودرو و ترمیم رنگ آن چگونه انجام می‌شود؟

  1. mohsen گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبی که درباره نفاشی سپر خودرو دادید

    1. SeoAdmin گفت:

      خوشحالیم که مورد توجه شما واقع شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار