پولیش شیشه خودرو چیست؟ مزایای پولیش شیشه ماشین

پولیش شیشه خودرو
راهنمای مقاله

یکی از مشكلات رایجی که برای همه ی خودروها ممکن است اتفاق بیافتد، ایجاد خط و خش هایی است که باعث شکست نور در سطح شیشه و پخش شدگی نور می شود. این خط و خش ها می تواند ناشی از رسوب آلودگی ها، ذرات گرد و خاک، برخورد سنگریزه‌ها و… باشد.

وجود این خط و خش‌ها باعث افت دید راننده و افزایش خطر در رانندگی به ویژه در هوای بارانی و برفی می‌شود. پولیش شیشه یک راه مطمئن برای از بین بردن و یا کم کردن آسیب‌ها و افزایش دید راننده می باشد، که در این مقاله با موضوع پولیش شیشه خودرو به بررسی مزیت های آن می پردازیم.

عوامل ایجاد خط و خش های بدنه خودرو

عوامل ایجاد خط و خش های بدنه خودرو

  • آسيب هاي واردشده به شيشه : شيشه خودرو در تماس مستقيم با محيط پيرامون خودرو می باشد که می تواند به خاطر اینکه حساسات بیشتری نسبت به سایر بخش ها دارد ، زودتر آسیب ببیند.
  • کثيفي با فضله پرندگان و شیره درختان: زماني که زير درختي پارک مي کنيد ریختن شيره درختان بر سطح شيشه, افتادن برگ و شاخه درختان بر روي سطح شيشه شاخ و برگ, سنگ ريزه و فضله خشک شده بر سطح رويي برف پاک کن و هم چنین حرکت برف پاک کن باعث ايجاد خط هاي عمقي بر سطح شيشه خودرو مي شود.
  • درد و خاک روی شیشه ها: گرد و خاک سطح شيشه همانند سنباده عمل مي کند و توسط حرکت تيغه برف پاک کن به سطح شيشه سابيده مي شود و باعث ايجاد خش هاي ريز مي شود.
  • خرابی تیغه برف پاک کن: بخش ديگر خط و خش شيشه به دليل خرابي تيغه ي برف پاک کن است.تيغه برف پاک کن در هنگام خرابي به دليل عوامل فيزيکي يا پايان عمر مغيد باعث جدايش از سطح نگهدارنده می شودو در نتیجه برگشت تيغه و تماس قسمت فلزي با سطح شيشه و حرکت برف پاک کن باعث ايجاد خط و خش هاي عمقي مي شود.پس تيغه برف پاک کن خود را هميشه چک کنيد و در صورت خرابي و يا عملکرد نا صحيح در هنگام بارندگي نسبت به تعويض آن اقدام کنيد. براي پاک کردن شيشه از برف پاک کن استفاده نکنيد.برف پاک کن را در هنگام بارندگي استفاده کنيد.

پولیش شیشه چیست؟

برای اکثر خودروها ممکن است این اتفاق بیافتد که در اثر رسوب آب، آلودگی‌ها و یا برخورد سنگریزه‌ها، کیفیت شیشه خودرو کم شود وباعث افت دید راننده شود. برای احیای شیشه خودرو می‌توان از پولیش شیشه استفاده کرد که باعث بازیابی شفافیت و افزایش دید راننده می‌شود. این پولیش‌ها معمولا به صورت کرم هستند که با مالیدن آن روی سطح شیشه ،خط و خش‌های ریز و آلودگی‌های روی شیشه از بین می رود.

اگر به خدمات پولش خودرو در محل تهران نیاز دارید حتما با نوین کار در ارتباط باشید.

استفاده از چنین محصولاتی علیرغم برداشتن یک لایه بسیار نازک از روی شیشه اتومبیل هیچ آسیبی به کیفیت شیشه وارد نکرده و با خطر ترکیدن یا ترک خوردن شیشه همراه نیست. معمولا برای افزایش کارایی پولیش شیشه، بعد از استفاده از آن با کمک نانو سرامیک و ایجاد خاصیت آب گریزی و ضد آلودگی روی شیشه این پوشش برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌ شود.

خط و خش ها بسته به میزان آسیب دسته بندی می شوند.

  1. اگر خط و خش در سطح ۱ باشد یعنی آسیب سطحی باشد با پولیش شیشه قابل بطرف شدن خواهند بود.
  2. اگر خط و خش سطحی نباشد و مقداری عمیق تر باشد به سه سطح دسته بندی خواهد شد.خط وخش هایی که در سطح ۱ یا ۲ باشند احتمال رفع شدنشان بالاتر است و خط وخش های سطح ۳ احتمال رفع پایین و یا غیر قابل رفع می باشند.در این نوع آسیب خط و خش دیگر با پولیش رفع نمی شود و نیاز به سابیدن با دستگاه دارد و سطح شیشه باید لایه برداری شود.

عملکرد پولیش شیشه چگونه است؟

ماده‌ای که برای پولیش شیشه به کار برده می‌شود دارای قدرت لایه برداری بسیاری بالایی است که باعث می‌شود خط و خش، اثرات باقی مانده ی قطرات آب و ماتی شیشه به راحتی از بین برود. از این ماده می‌توان برای براق کردن شیشه، آینه، پنجره و چراغ های خودرواستفاده کرد.پولیش باعث صاف شدن و براق شدن سطح شیشه شده که باعث افزایش دید راننده می شود.

مزیت های استفاده از پولیش شیشه

مزیت های استفاده از پولیش شیشه

مهمترین مزایای استفاده از پولیش شیشه عبارتند از:

  • لایه برداری قوی سطح شیشه
  • قابل استفاده برای انواع شیشه، آینه، چراغ های خودرو
  • از بین برنده لکه های آب و رسوب حاصل از آن از روی شیشه هاو چراغ ها
  • از بین بردن خط و خش‌های ایجاد شده روی شیشه ها
  • افزایش دید راننده
  • شفاف و صاف شدن سطح شیشه

مراحل پولیش شیشه ها

  1. قرار دادن خودرو در مکانی که از برخورد نور آفتاب محفوظ باشد.
  2. سطح شیشه را با شیشه پاک کن کاملا تمیز و سپس خشک شود.
  3. سطوح حساس از جمله سطوح لاستیکی و پلاستیکی را قبل از انجام کار باید با چسب مخصوص پوشاند.
  4. باید از پد پولیش نرم برای این کار استفاده شود.
  5. بهتر است که سطوح بزرگ را به سطح‌های کوچکتر تقسیم‌بندی کرده و کار را آغاز کرد.
  6. معمولا در زمان انجام کار برای کاهش گرم شدن سطح شیشه‌ها به خاطر اصطکاک دستگاه، روی آن‌ها مقداری آب اسپری می‌کنند.
  7. هر بخش را بیش از دو مرحله پولیش نکنیدو برای پولیش کاری مجدد صبر کنید تا بخش مورد نظر کاملا خنک شده و سپس پولیش کاری مجدد را انجام دهید.
  8. در پایان کار باید باقی مانده مواد را با دستمال‌های مایکروفایبر که بافت کاملا نرمی دارند از روی سطح پاک کرد.
  9. برای ماندگاری و طول عمر کیفیت کار بهتر است بعد از انجام پولیش شیشه از یک لایه نانو سرامیک استفاده کنید.

نکات مهم پولیش شیشه ها

  • پولیش  شیشه های به خاطر حساسیت بیشتر شیشه بهتر است که توسط متخصص انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.
  • برای اینکه نتیجه بهتر داشته باشید حتما از مواد با میفیت کوجود در بازار استفاده کنید.
  • تمیز کردن سطح کار قبل از اقدام به پولیش شیشه از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین سعی کنید حتما قبل از انجام کار سطح شیشه را با استفاده از شوینده‌های مخصوص به خوبی بشویید تا هر نوع آلودگی سطحی از جمله گرد و غبار و خاک از سطح شیشه پاک شود.سپس با دستمال حوله ای آن را خشک کنید.
  • بعد از پایان پولیش کاری شیشه دوباره آن را بشویید. بعد از شستشو و آب کشی شیشه را با یک دستمال نرم خشک کنید.
  • اقدام بعدی که می تواند کیفیت ایجاد شده روی شیشه را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند، انجام سرامیک شیشه خودرو است که شامل ایجاد یک لایه محافظتی روی شیشه است. سرامیک شیشه با ایجاد خاصیت آب گریزی و کاهش جذب آلاینده‌ها و آلودگی‌ها از ایجاد خط و خش و کدری روی شیشه پیشگیری می‌کند.

 جمع بندی

در این مقاله با موضوع پولیش شیشه خودرو به بررسی عوامل آسیب زنده به شیشه ها و هم چنین چگونگی انجام پولیش ششه ها و مزیت های آن پرداختیم. همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم به دليل اینکه شیشه ها و چراغ ها از نقاط حساس خودرو هستند حتما باید پولیش آن ها توسط متخصص و با متریال با کیفیت انجام شود. ما در نوین کار این قول را می توانیم به شما بدهیم که تمامی خدمات ما توسط متخصص و با متریال با کیفیت انجام می شود پس در نوین کار منتظر شما هستیم.

منبع : car glass polishing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار