چگونه خودروی دست دوم را بهتر بفروشیم؟

چگونه خودروی دست دوم را بهتر بفروشیم؟
راهنمای مقاله

ما در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با بیشترین قیمت خودروی خود را بفروشید و در نهایت معامله خوبی داشته باشید.

نکاتی که باید قبل از فروش خودرو در نظر داشته باشید تا بهتر خودرو خود را بفروشید را به صورت مختصر در ادامه به شما آموزش می دهیم.این نکات عبارتند از:

تميز نگه داشتن خودرو

در نگاه اول ظاهر خودرو برای شخص خریدار بسیار اهمیت دارد و مهم‌ترین و نخستین مولفه ارتباطی‌اش با خودروی شما خواهد بود. حتی لکه‌های کوچک و گردوغبار هم می‌تواند در نمای کلی ظاهر خودروی شما تاثیر بگذارد. کثیف‌بودن ارزش خودروی شما را کمتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

تمیز بودن فقط مختص بدنه خودرو نیست و باید توجه ویژه‌ای به کابین و حتی موتور خودرو داشته باشید. تمیزی موتور، اهمیت این بخش برای شما را نشان می‌دهد و به خریداران این پیام را می‌رساند که شما به‌خوبی از آن مراقبت کرده‌اید. در کنار شست وشوی این سطوح، می‌توانید از اسپری خوشبو کننده و سایر براق‌کننده‌ها هم استفاده کنیدو به طور کلی می توانید خدمات کامل صفرشویی تخصصی را در مجموعه نوین کار انجام دهید.

نقص ظاهری را برطرف کنید

اگر بدنه خودروی شما دارای آسیب یا ضربه خوردگی است، بهتر است پیش از فروش، به مجموعه نوین کار مراجعه کنید و با صافکاری PDR در تهران توسط متخصصین نوین کار سعی کنید تمامی نواقص آن را برطرف کنید. انجام چند پولیش حتی در بخش‌هایی که بدنه رنگ‌‌پریدگی دارد ارزشش را دارد و شانس فروش خودرو شما با قیمت بهتر را افزایش خواهد داد.

از پولیش یا همان احیای رنگ و سپس سرامیک بدنه استفاده کنید

خودروهای بسیاری را می‌بینیم که با گذر زمان و به دلیل کیفیت نه‌چندان خوب رنگ‌  کارخانه این خودروها، جلای اولیه و درخشش زمان خرید خود را ندارند. استفاده زیاد هم در درازمدت باعث می‌شود تا به خاطر شرایط محیطی بدنه خودرو دچار خط و خش و سوختگی و …شود که برای رفع این عارضه‌ها می‌توانید از پولیش واکس و سپس سرامیک واکس استفاده کنید.نوین کار خدمات پولیش خودرو در محل و همینطور سرامیک خودرو در تهران را برای شما عزیزان ارائه می دهد.

نقص فنی خودرو را برطرف کنید

هیچ خریداری علاقه به صرف هزینه برای یک خودروی خراب  راندارد؛ پس کمی خود را جای خریدار قرار دهید تا حد ممکن نقص‌های فنی موجود در خودروی خود را رفع کنید. اگر خودرو به سرویسی نیاز دارد می‌توانید آن را انجام دهید. انجام یک سرویس دوره‌ای شاید در نگاه اول هزینه‌ بر باشد اما می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی خریدار و جلب نظر او داشته باشد. پس از انجام این سرویس‌ها حتما مواردی را که انجام داده‌اید را به‌طور کامل به خریدار اطلاع دهید تا خریدار متوجه توجه شما به فنی خودرویتان شود.

سر و صدای خودرو خود را برطرف کنید

ممکن است خودروی شما با گذر زمان به روغن‌کاری نیاز داشته باشد. اگر تاکنون لولاهای در و داشبورد، لنت‌‌های ترمز و هر بخش دیگر که تولید صدا می‌کند را بررسی چندانی نکرده‌اید، قبل از فروش به متخصص مراجعه کرده و آن‌ها را برای بررسی نشان دهید. صدا ناشی از نقص تاثیر بسیار بدی روی خریدار دارد پس این نکته را جدی بگیرید.

سوابق فنی خودرو را آماده کنید

ایجاد سوابقی منظم برای سرویس‌های دوره‌ای در فرایند فروش تاثیر زیادی دارد ونشان دهنده مراقبت منظم شما از خودرو محسوب می شود. در ضمن به عنوان فروشنده باید در نظر داشته باشید که ضمانت خودرو از سوی سازنده به پایان رسیده است یا نه، تا درصورت داشتن گارانتی، آن را به خریدار خودروتان تحویل دهید.

آگهی فروش منتشر کنید

برای خودروی خود متن کاملی را تدارک ببینید که به تمام نکات مهم آن شامل میزان ضمانت شرکتی باقی‌مانده، بیمه، کارکرد برحسب کیلومتر، رنگ‌زدگی و… اشاره کند. دقت کنید که اطلاعات کامل،شما را فردی مطمئن جلوه می‌دهد؛ اگر اطلاعات آگهی شما با آنچه در واقعیت خواهید گفت مغایرت داشته باشد، تقریبا کسی حاضر به اعتماد به شما نخواهد شد. به این ترتیب مشتری خود را از دست خواهید داد.

با قیمت مناسب آگهی کنید

این مورد تنها به سود مدنظر شما باز می‌گردد اما دست هر فروشنده‌ای برای انتخاب بالاترین قیمت موجود در بازار یا فروش محصولش به نرخی پایین‌تر کاملا باز است. می‌توانید به‌جای انتخاب بالاترین قیمت ممکن، کمی از سود خود بکاهید و در ازای آن، شانس فروش‌رفتن خودروی خود را بیشتر کنید.

عکس های واضح و جاب از خودرو خود بگیرید

حتما درنظر داشته باشید که در شرایط نوری مناسب، تعداد کافی تصویر از خودروی خود بگیرید و در آگهی خود منتشر کنید. حتما از کابین خودرو هم عکس‌برداری کنید تا نمای کاملی از خودروتان در دسترس بازدیدکنندگان و در نهایت خریداران خودرو شما باشد. این کار هم ارزش و هم امکان بازدید آگهی شما را افزایش خواهد داد. هرچه تصاویر شما بهتر باشند احتمال دریافت تماس هم بیشتر خواهد شد.

در نهایت می‌توانید با رعایت نکات ساده‌ای که در مطلب بالا به شما گفتیم، به راحتی در چشم خریداران به‌عنوان فروشنده‌ای قابل اعتماد و منصف ظاهر شوید و در نهایت معامله بهتری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار