پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟

سرامیک خودرو چیست؟
راهنمای مقاله

 پوشش نانو سرامیک مایعی است که بر روی سطوح بیرونی  بدنه خودرو قرار می گیرد و با رنگ خودرو پیوند برقرار می کند و یک لایه ی محافظتی ضخیم و نیمه دائمی، از رنگ بدنه خودرو ایجاد می کند. خاصیت آبگریزی پوشش نانو سرامیک مانع چسبیدن آلودگی ها به سطح رنگ خودرو می شود و باعث تمیز ماندن خودرو در مدت زمان طولانی می شود .

آفتاب سوختگی و آلودگی‌های شیمیایی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک رنگ بدنه خودرو شما را دچار آسیب می‌کنند و به مرور باعث کدری و پوسیدگی آن‌ می‌شوند. پوشش‌های نانو سرامیک رنگ بدنه خودرو شما را در برابر نور خورشید محافظت می کند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، افرادی که خودروهایی به رنگ‌ تیره و مشکی دارند، حتما از پوشش‌های نانو سرامیک استفاده کنند تارنگ خودرو آن‌ها در برابر نور آفتاب مقاوم شود و دچار آفتاب سوختگی نشود.

مزایای  پوشش نانو سرامیک خودرو

مهم ترین مزیت استفاده از نانو سرامیک خودرو محافظت از رنگ بدنه خودرو شما در برابر خط و خش های سطحی است. جلوگیری از آفتاب سوختگی مزیت دیگری است که می توان برای پوشش سرامیک بدنه نام برد. یکی دیگر از مشکلات عدیده آسیب زننده به رنگ خودرو، سوختگی ناشی از فضولات پرندگان است که پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو از این مشکل نیز جلوگیری می کند. زیبایی و درخشندگی مزیت دیگر پوشش نانو سرامیک است. این پوشش درخشندگی و شفافیت فوق العاده ای به خودرو می دهد که با هیچ واکس و پولیش دیگری قابل قیاس نیست.خدمات سرامیک خودرو در تهران توسط کارشناسان مجرب نوین کار با بهترین کیفیت ارائه می شود.

پوشش نانو سرامیک هم چنین از آسیب هایی زیر نیز جلوگیری می کند:

  • علائم خوردگی شیمیایی در اثر برخورد آلاینده های اسیدی
  • رنگ پريدگي ها
  • هولوگرام ها و خش هاي ايجاد شده در طول شستشو خودرو
  • لکه های شیمیایی ناشی از آلودگی های اسیدی
  • اکسیداسیون یا از بین رفتن لایه رنگ بدنه خودرو

اما در نظر داشته باشید که  پوشش نانو سرامیک، بدنه خودرو شما را به طور قطعی از هر گونه خراشی محافظت نمی کند. این محصول در برابر خط و خش های ناشی از اشیای بسیار تیز و ضربات محکم ناشی از تصادفات و غیره ، مقاوم نیست.

و همچنین طول عمر پوشش نانو سرامیک در شرایط آب و هوایی مختلف متفاوت است. به طور مثال در محیط هایی با آب و هوای بسیار گرم و خشک، روکش سرامیکی خودرو به سرعت از بین می رود. همچنین در شهرهای با رطوبت بالا نیز نتایج قابل قبولی ندارد. 

معایب پوشش نانو سرامیک خودرو

اگر پوشش سرامیک، به وسیله‌ی متخصص حرفه‌ای و باتجربه به کار نرود، احتمال دارد خودرو شما، نه تنها زیباتر به نظر نرسد، بلکه ظاهری بد به خود بگیرد، به گونه‌ای که اگر از سرامیک استفاده نمی‌کردید خودروی شما زیباتر به نظر می‌رسید.از آنجایی که طول عمر زیاد، یکی از ویژگی‌های پوشش سرامیک خودرو است، واضح است که اگر استفاده‌ی درستی از آن نشود، ویژگی‌های مثبت آن تبدیل به منفی می‌شود.

• سرامیک خودرو نمی‌تواند جلوی خراش‌های عمیق، تراشه‌های سنگ، لکه‌های چرخشی ناشی از شستشوی خودرو و لکه‌های آب سخت را بگیرد. اما با خاصیت آبگریزی از چسبندگی و اتصال آلاینده‌ها به خودرو جلوگیری کرده و از رنگ آن محافظت می کند.

انواع مدل های نانو سرامیک خودرو

سه مورد از معروف ترین مدل های سرامیک خودرو عبارتند از:

  1. سرامیک پلیمری :انتخاب مناسبی برای مقاوم کردن بدنه خودرو در شهرهایی با بارندگی نسبتا بالا است.
  2. سرامیک کوارتزی: مناسب ترین مدل برای محافظت بدنه خودرو از خط و خش ها می باشند.
  3. سرامیک هیبریدی: ترکیب دو مدل اول با هم سرامیک هیبریدی را تشکیل می دهد که بهترین مدل سرامیک ها محسوب می شود. به همین دلیل تمام ویژگی های دو مدل اول را دارد.

روش های نگهداری از پوشش نانو سرامیک خودرو

از مواد شوینده اسیدی برای شست و شو خودرو استفاده نکنید. این کار می تواند به سرامیک بدنه خودرو شما آسیب وارد کند واز مواد شوینده مناسب سرامیک استفاده کنید.

استفاده از آب  با فشار مناسب به تنهایی برای شستشوی خودرو انتخاب مناسبی است.

پس از پایان کار شست و شو به سرعت رطوبت سطح بدنه را به کمک حوله های نرم میکروفایبر بگیرید.

از پارک کردن خودرو به صورت مداوم زیر تابش مستقیم نور خورشید و حتی در زیر سایه درختان خودداری نمایید.

تنها زمانی مجاز به استفاده از اسپری های تمیز کننده هستید که بدنه خودرو کاملا عاری از هر گونه آلودگی و غبار باشد.

تفاوت واکس پولیش و پوشش نانو سرامیک:

استفاده از واکس  پولیش زیبایی و براقیت فوق‌العاده‌ای به خودرو می‌دهد. اما مدت زمان زیادی روی بدنه خودرو نمی ماند و برای حفظ آن باید، چندین بار بدنه خودرو را واکس پولیش کنید و همچنین پوشش نانو سرامیک می‌تواند مانعی در برابر خط و خش‌های سطحی نیز به شمار آید.اما در صورتی که نیاز پولیش خودرو نیز داشته باشید کارشناسان ما در نوین کار برای ارائه این خدمات و مشاوره در خصوص بهترین سرویس برای محافظت از خودروی شما در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

پوشش نانو سرامیکی ماشین بر خلاف واکس، ماندگاری بالاتری دارد و هم چنین  سرامیک بدنه خودرو از رنگ بدنه مقاومت بیشتری دارد و با توجه به نحوه نگهداری شما می تواند در حدود یک سال از خودرو شما محافظت کند. البته اگر به خوبی از آن نگهداری کنید و در شهرهایی با شرایط آب و هوایی معتدل زندگی می کنید می تواند تا ۵ سال عمرکند ، عمر مفید نانو سرامیک می تواند بیشتر هم شود که این اختلاف زمان بستگی به میزان مراقبت و نحوه نگهداری شما از خودرو دارد.

نتیجه گیری

پوشش نانو سرامیک خودرو نه تنها از بدنه‌ی خودرو محافظت می‌کند، بلکه باعث افزایش درخشندگی و جذابیت آن نیز می شود. در نتیجه پوشش نانو سرامیک  انتخابی مناسب برای کسانی که می‌خواهند بدنه‌ی خودروی آن‌ها در عین زیبایی، پوششی حفاظتی نیز داشته باشد. پس اگر خودرو شما مداوم در برابر عوامل آسیب زننده قرار دارد و همچنین دارای رنگ تیره می باشد،استفاده از پوشش نانو سرامیک برای خودرو شما از واجبات است.

ما در مجموعه خودرویی نوین کار به شما این اطمینان خاطر را می دهیم که تمامی خدمات ما توسط متخصص با بهترین متریال صورت می گیرد پس در نوین کار منتظر شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات نوین کار